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뒷북주의)리포지드 공개 테스트 서버 패치 노트 - 1.32.6 버전

WARCRAFT III: REFORGED PTR PATCH NOTES - VERSION 1.32.6

리포지드 공개 테스트 서버 패치 노트 - 1.32.6 버전


PTR Discussion and Bug Report

포럼 이름 - PTR Discussion and Bug Report


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11h

5월 21일 목요일 9시 반 기준 11시간 이전에 업로드하였음


Warcraft III: Reforged PTR Patch Notes

Version 1.32.6


Please note: These PTR Patch Notes are a work in progress and will be updated with further changes before the release of Patch 1.32.6.

알아둘 것 - 이 공개 테스트 서버 패치 노트는 현재 작업이 진행중이고 정식 1.32.6 버전을 릴리즈하기 전에 추가로 변경점이 있을 수 있음.


This balance patch has a few different goals in mind. For heroes in general, we’re looking at the costs and sometimes the functionality of hero ultimate abilities, to make them a bit more competitive with a hero’s base line abilities and mana pool.

이 밸런스 패치는 몇 가지의 목표가 있음. 일반적으로 영웅의 경우에는 마나 소모량과 궁극기의 역할에 대해서 주시하고 있음. 영웅의 기본 능력과 마나 등을 좀 더 경쟁력있게 하기 위함임.(?)


Items are another big area of this patch. Charged levels 5 and 6 are getting a shake-up to see if we can encourage more usage of these categories going forward.

아이템도 역시 이 패치의 큰 변경점 중 하나임. 5렙 소모 아이템과 6렙 소모 아이템의 사용성을 높이기 위해 대대적으로 바꿀 것임.


Additionally, we want to support map makers’ future endeavors by doing a balance pass on the units provided by Mercenary Camps. Finally, in 1v1 matchups, we want to address rifle pushes in Human vs. Night Elf and slightly alter the early game in Human vs. Undead.

추가로, 우리는 용병 캠프에서 뽑을 수 있는 유닛에 대한 밸런스를 조정하여 지도 제작자를 돕고 싶음. 최종적으로 1대1 경기에서 휴먼 대 나이트엘프에서의 라이플 푸시와 휴먼 대 언데드의 경기 초반을 약간 바꾸고 싶음.


There will also be a map pool rotation in this patch. One map per game mode will be rotated out and a new one rotated in. This time around, all of the maps are made by our wonderful community map makers.

이번 패치에서는 맵 풀 변경도 있을 예정임. 각 게임 모드 당 맵 하나씩 빠지고 새로운 맵 하나씩 들어올 것임. 이번에 추가되는 새로운 맵은 전부 커뮤니티 지도 제작자의 작품임.


Art

아트 변경점


Raccoons no longer fade away unnaturally during their death animation in Reforged mode.

Fixed an issue with the Northrend Tree Wall Doodad where they appeared white on the minimap.

리포지드 모드에서 라쿤이 더이상 부자연스럽게 시체가 사라지지 않을 것임.

노스렌드 나무 벽 구조물이 미니맵에 하얗게 표시되던 것을 수정하였음.


Campaign

캠페인 변경점


Resolved an issue with walking animation speed in certain campaign maps.

몇몇 캠페인 지도에서 걷는 애니메이션 속도가 이상하던 문제를 해결하였음.


Editor

지도제작기 변경점


Fixed a legacy issue where the Summoned Damage data field for Feedback abilities was capped at 10. This did not affect competitive multiplayer, but was inconvenient for custom map makers.

피드백 능력의 소환물에 대한 추가 데미지가 10으로 표시되던 오래된 문제를 수정하였음. 멀티플레이어 게임에서는 문제가 되는 것이 아니었으나 커스텀 지도 제작자들에게 불편함을 초래했었음.


Unit Balance

유닛 밸런스 변경점


Human 인간

Mountain King 산왕(스킬너프)


Thunderclap cooldown increased from 6 seconds to 7 seconds across all levels.

Developers’ notes: Over the past year, the Mountain King’s Thunderclap has been slightly overperforming. While meta changes in 1v1 have seen its usage reduced, it remains a very strong ability in team games. We want to reduce its uptime, which should also allow players to better micro against the Mountain King by giving them more time to reposition between casts.

썬더클랩 쿨타임이 모든 스킬 레벨에서 6초에서 7초로 증가하였음.

개발자 알림 - 과거에는 산왕의 썬더클랩이 그동안 과하게 작용했음. 1대1 경기의 메타가 바뀌어 사용성이 줄었을 때에도 팀플 경기에서는 정말 강한 스킬이었음. 우리는 쿨타임을 증가시켜 산왕을 상대로 더 잘 마이크로 컨트롤 하여 유닛을 재배치할 수 있도록 하고 싶음.


Rifleman 소총수(성능너프)


Attack delay increased from 1.35 to 1.4.

Developers’ notes: This change is focused around the Human vs. Night Elf rifleman push. We don’t inherently want the rifle push to completely disappear nor for riflemen to fall too far in power, but rather for the push to be slightly more equal between the attacker and defender. We’re adjusting the power on both sides, with this being the Human side of the change.

공속이 1.35에서 1.4로 느려졌음.

개발자 알림 - 휴먼 대 나이트엘프에서 라이플맨 푸시를 좀 바꾸고 싶어서 변경하는 것임. 너무 많이 너프시켜서 완전 사장시키고 싶지는 않지만, 공격자와 방어자의 균형을 좀 더 맞추고 싶었음. 양쪽 다 조정할 것인데 이 부분은 휴먼이 조정되는 부분임.


Paladin 성기사(궁버프)


Resurrection mana cost reduced from 200 to 150.

Developers’ notes: Resurrection already has the restriction of waiting for a player’s army to be dead before being cast. At the same time, Paladins often spend much of their mana casting Holy Light to keep units alive in the first place. Reducing the mana cost should help boost the desirability of this ultimate by reducing mana tension.

부활 마나가 200에서 150으로 감소함

개발자 알림 - 부활 스킬은 이미 쓰기 전에 아군 유닛이 죽기까지 기다려야 한다는 제약 사항이 있음. 동시에, 성기사는 처음에 유닛을 살리기 위해 성스러운 빛과 같은 스킬을 사용해서 많은 마나를 소모했을 것임. 이 궁극기의 마나 소모를 줄임으로써 우리가 원하는 이 스킬의 디자인에 맞게 사용할 수 있도록 함.


Orc 프햄이 제일 잘생긴 오크족

Shadow Hunter (궁버프)그림자 사냥꾼


Big Bad Voodoo mana cost reduced from 200 to 150.

Developers’ notes: We’re reducing the mana cost to help with mana tension. The ultimate itself was not altered at this time, as we want to keep the unique identity of how it works, and instead see if we can push it to be a bit higher of a pick through increasing availability of the spell.

빅 배드 부두(궁극기) 마나 소모량을 200에서 150으로 줄임

개발자 알림 - 궁극기를 이번에 변경하지는 않을 것임. 우리는 이 스킬의 독특한 아이덴티티를 유지하고 싶었음. 이 변경점이 사용성을 더 높일 수 있는지 주시할 것임.


Far Seer (궁버프)선견자


Earthquake duration reducted from 25 to 20 seconds. Building damage per second increased from 50 to 60. Mana cost reduced from 150 to 125. Earthquake no longer affects friendly units/structures.

Developers’ notes: With Earthquake no longer affecting friendly units, Far Seer players should now have a new slowing option available to them for combat usage. Reducing the duration while keeping the overall damage roughly the same makes responding to a Far Seer casting Earthquake more important and gives a bit more consistency to how much damage it can inflict.

지진(궁극기) 지속 시간이 25초에서 20초로 감소함. 건물에 주는 데미지가 초당 50에서 60으로 상향됨. 마나 소보량이 150에서 125로 감소함. 지진은 더이상 아군 유닛과 건물에 데미지를 영향을 주지 않음.

개발자 알림 - 이제 더이상 지진 궁극기가 아군 유닛에 영향을 주지 않기 때문에 선견자는 전투가 벌어질 때 새로운 슬로우 기술이 생긴 것임. 지속 시간을 줄이고 전체 데미지를 높인 것은 선견자가 지진을 시전할 때 더 중요한 역할을 하고 더 괜찮은 데미지를 주기 위함임.


Tauren Chieftain (스킬너프)타우렌 족장


War Stomp cooldown increased per level from 6/6/6 to 7/7/7.

Developers’ notes: War Stomp has shown to be quite powerful in recent months. We believe this is more due to Tauren Chieftain’s ability to more consistently deliver stuns, rather than the damage increase to War Stomp. Simply reducing its damage would be less likely to lower the power of War Stomp. This change doubles the downtime of the ability at level 3, giving opponents more time to counter micro. Additionally, this weakens the Tauren Chieftain’s early game allowing opponents to better push for map control.

워 스톰프 쿨타임이 각 레벨에서 6초에서 7초로 늘어남

개발자 알림 - 워 스톰프는 최근 몇 달동안 꽤 강한 성능을 보여줌. 우리는 이것이 타우렌 치프틴의 역할이 데미지를 주는 것보다 지속적으로 스턴을 주는 것이기 때문이라고 믿고 있음. 데미지를 줄여서 성능을 낮추는 것도 방법이겠지만 상대방에게 더 마이크로 컨트롤로 대처할 시간을 주는것이 나을거라고 생각함. 추가적으로 이 타우렌 족장 너프가 상대방에게 더 잘 맵 컨트롤 할 수 있도록 할 것임.


Witch Doctor (기술버프)위치 닥ㅌ


Stasis Trap activation delay decreased from 10 to 9 seconds. Detection radius reduced from 250 to 175. Activation time reduced from 1.0 to 0.5.

New data variable in map editor: Detonation Delay.

Developers’ notes: Witch Doctors are still fairly rare in high-level play. We want to tune up its Stasis Trap ability, and to do that we looked into how it could trap more units. A smaller detonation ring combined with a shorter delay means that units will have less time to move through the area of effect before getting trapped and will have less time to attack the totem when it reveals itself.

스테이시스 트랩 발동 지연시간이 10초에서 9초로 줄어듬. 탐지 범위가 250에서 175로 줄어들고 작동 시간도 1초에서 0.5초로 줄어듬.

개발자 알림 - 위치 닥터는 아직 높은 수준의 경기에서 간간히 나오고 있음. 우리는 이 스킬을 조정하여 작은 폭발 범위와 짧은 발동 시간으로 유닛이 효과 지역으로 이동하였을때 더 짧은 시간동안만 공격받도록 하여 더 많은 유닛이 함정에 빠지게 하려고 함.


Night Elf 밤요정

Keeper of the Grove (스킬버프, 궁 조정) 킵 마이 핑거 크로스드


Entangling Roots cast range on level 3 increased from 600 to 800.

Developers’ notes: While we like where the Keeper of the Grove’s early game power is, we want to give this ability a little boost in the late game. Since armies grow in size, especially in team games, reinstating its old range should give the Keeper a little more ease of use in late game scenarios.

Tranquility Invulnerability time removed. Duration reduced from 15 to 12. Healing increased from 40 to 48.

Developers’ notes: In the past we tried an experiment with Tranquility where we would give invulnerability to heroes when casting channeled spells. After testing it, we’re moving away from this, as we feel it dampens the personality of channeled abilities. Ideally, a channeled ability is very powerful with the drawback of being interruptible. This weakness is also what gives the abilities their character, as finding the right time and place to maximize its power is the main gameplay of using them. Adding invulnerability clouds this, as it now acts more like a normal “cast and forget” spell, but with a little extra bonus on the end. It also acted as anti-debuff mechanic, which was undesirable. While it could be made to not remove debuffs, that would act as a new special case that’s different from regular invulnerability and it would add new complexity for players to memorize. Instead, we want to further reduce the duration of the spell but increase its power of the effect, giving greater benefit even when shut down by opponents, but also encouraging opponents to react quickly to the channeled ability.

인탱글링 루츠 3렙일 때 시전 범위가 600에서 800으로 증가

개발자 알림 - 키퍼가 경기 초반에 강력한 것은 좋은데 이게 후반까지 갔으면 좋겠어서 버프함. 후반으로 가면서 부대 규모가 커지면, 특히 팀경기에서, 예전의 시전 범위로는 제 역할을 하지 못하는 경우가 많음.


키이잉(궁극기)의 처음 무적시간이 사라지고 지속 시간도 15초에서 12초로 줄어드나 회복량은 초당 40에서 48로 증가함.

개발자 알림 - 사랑비가 내려와에 대한 과거에 진행한 여러 실험들을 볼 때 채널링 스펠을 시전할 때 무적 시간을 부여하였음. 이 것을 시험해본 결과 우리는 이를 없에면 이 스킬을 약화시키는 것이라고 판단함. 방해받을 수는 있지만 보통 채널링 스펠은 이상적인 조건에서 매우 강력함. 이런 약점은 이 능력의 특성으로 작용하여 언제 어느 위치에서 이 능력을 사용해야 효율을 극대화할 수 있는지 찾아야 하게 함. 무적 시간을 주면 다른 스킬처럼 '쓰고 냅두기' 스킬이 된다. 또 이것은 디버프 제거 효과로도 작용하는데 우리가 원하던 부분이 아님. 만약 다른 무적과는 다르게 디버프 효과를 제거하지 않는 새로운 무적 효과를 부여한다면 플레이어들이 겪을 혼란이 클 것임. 그래서 그 대신에 그냥 지속 시간을 줄이고 효과는 높여서 상대방이 이것을 방해해도 이득을 볼 수 있고 상대방도 이것을 최대한 빠르게 중단시킬 수 있도록 함.


Druid of the Claw (상향)곰


Base damage in bear from increased from 23 to 24.

Developers’ notes: We think bears could use a bit more power in the mid-to-late game in general, especially against Undead. Additionally, with Human vs. Night Elf rifle pushes often occurring right when only a few bears are out, we felt that a slight bear buff would help defenders just that little bit more to keep them in the game.

기본 공격력이 23에서 24로 1 높아짐

개발자 알림 - 곰이 특히 언데드 전에서 중반부터 후반까지 꽤 쎄게 쓰인다고 생각한다. 그리고 휴먼 대 나이트엘프에서 라이플 푸시가 곰이 몇 마리 채 나오지 않은 상황에서 들어오는데 그래서 곰을 좀 버프시켜서 방어자가 조금 더 세도록 하고 싶다.


Druid of the Talon (가격버프)탈론


Gold cost reduced from 145 to 135.

Developers’ notes: Previously Druids of the Talon had their gold cost increased due to balance concerns with them in the Orc vs. Night Elf matchup. The meta has changed quite a bit since then, and so we would like to reduce their cost back to its old value to better encourage their usage.

금 소모량이 145에서 135로 줄어들었음.

개발자 알림 - 탈론의 생산 비용이 대 오크전 밸런스 때문에 올라갔었음. 게임 메타가 바뀐지 좀 됐으므로 탈론 가격을 다시 낮춰 예전의 가치만큼 될 수 있도록 하려고 함.


Undead 너는 스커지냐 포세이큰이냐

Crypt Lord (스킬버프)무덤주인


Impale can no longer be interrupted. Units knocked airborne can now take damage and be attacked.

Two new data variables in map editor: Airborne Units Vulnerable, Uninterruptible.

Carrion Beetles mana cost increased from 30 to 45. Now spawns 2 beetles at a time, up from 1. Maximum beetles increased from 5 to 6.

Developers’ notes: The being whose might cannot be matched is getting a tune-up in this patch. Previously the Impale ability was hardcoded to be interruptible and make units hit by it invulnerable while airborne. Unlike other channeled abilities, giving a move order to a command group containing a Crypt Lord casting Impale would cause it to move and cancel the ability. This change removes this annoyance. Additionally, making airborne units vulnerable no longer causes units to lose auto attack focus on Impaled units. Airborne units are still untargetable by spells though. This was left in place out of an abundance of caution for introducing unintended bugs.

More developers’ notes: Speaking of bugs, our buff to Carrion Beetles should greatly encourage some new experimentation with this rather rarely picked ability. Now the Crypt Lord can bring about a swarm of summons much earlier and with less mana invested to either scout opponents or make early game pushes. We will be monitoring if this proves to be too much of an issue in the early game, but we feel these changes overall give the ability a much stronger personality.

임페일은 더이상 방해받지 않을거임. 그리고 이제 떠있는 유닛도 맞고 공격당할 수 있음.

지도 제작기에 새로운 기능 두가지 추가 - 떠있을 때 무적이 아님, 방해받을 수 없음.

풍뎅이 소환 마나 소모량이 30에서 45로 증가하고 풍뎅이를 이제 두마리씩 소환함. 풍뎅이 최대치가 5에서 6으로 증가.

개발자 알림 - 임페일은 예전에 시전을 방해받을 수도 있고 에어본 시킨 유닛이 무적이 되었음. 다른 채널링 스킬과는 다르게 임페일은 움직여서 시전해야함. 이번 변화로 이런 짜증나는 점을 없엠. 추가로 이제 떠오른 유닛이 더이상 무적이 아니라서 일점사가 풀린다던가 하지 않음. 물론 떠오른 유닛은 여전히 스펠 대상이 될 수는 없음. 스펠 대상이 된다면 버그가 일어날거 같아서 그대로 냅둠.

개발자 또 알림 - 버그에 대해서 말해서 말인데, 풍뎅이 소환을 버프한 것은 이 스킬이 진짜진짜 희귀하기 때문에 실험하는 거임. 이제 크립트로드는 적은 마나 소모 만으로도 소환물을 대량으로 뽑고 다닐수도 있음. 이런 향상점을 모니터링 하는데 극초반에는 너무 세대는 문제가 있었으나 전체적으로 더 강해져야된다는 생각에 일단은 그대로 해봄.


Death Knight (궁버프)아서스야?


Animate Dead mana cost reduced from 175 to 125.

Developers’ notes: We hear rather frequent feedback that this ability is one of the lower tier ones. Directly buffing it too much at this time seemed unwise, as the Death Knight itself is quite core to Undead’s best strategies, and buffing it further would reinforce this. However, we do think its mana cost could be reduced to at least be more appropriate with its perceived power level.

죽은자여 일어나라가 이제 마나 소모량 175에서 125로 줄었음.

개발자 알림 - 이 것을 직접 버프하는 것은 좀 지혜롭지 못하다는 생각이 들었음. 왜냐하면 데나는 언데드의 핵심 요소이기 때문임. 그리고 이 것을 좀 더 버프한다면 유닛 보충에 사용할 수도 있을 것임. 하지만 우리는 마나 소모량을 줄이는 것이 가장 적절한 조정같아서 그렇게 함.


Skeleton Warrior (너프)뼈다구전사


Base hit points decreased from 190 to 180.

Developers’ notes: This is aimed primarily at the Human vs. Undead extreme early game. In this case, at the highest levels, every peasant killed during a fast expansion is extremely valuable, and battles around this are often won by inches rather than miles. Returning Skeleton Warriors to their previous health state should help Humans (and other races to a degree) to stabilize better in the early game.

기본 체력이 190에서 180으로 감소.

개발자 알림 - 휴먼 대 언데드 전에서 초반 영향에 초점이 맞춰진 변경점임. 최상위권 경기에서는 빠른 확장을 진행하는 동안 농노 한마리씩 죽는게 너무 큰 가치가 있고 이 세세한 점만으로도 진짜 크게 차이가 나기 때문임. 뼈다구전사의 체력을 예전처럼 되돌리는 것이 휴먼이나 다른 종족이 초반에 더 안정적으로 진행할 수 있게 할 것임.


Ritual Dagger 리추얼 단검


Total hit points regenerated per charge increased from 125 to 175.

Developers’ notes: The Ritual Dagger has yet to really find a place in high level Undead build orders. Increasing its health regenerated should help it better compete with items like Scroll of Regeneration, especially since at 175 hit points and two charges per item, it would restore 350 hit points total. From a higher-level view, this change in addition to the buff to Carrion Beetles could make this item an interesting pick for Crypt Lord first players.

체력 회복량이 125에서 175로 커짐

개발자 알림 - 리추얼 단검은 아직 언데드 빌드오더에서 자리를 잡지 못함. 체력 회복량을 늘리면 힐링 스크롤을 대체할 수 있을지도 모름. 회당 175를 회복하고 2개짜리 소모템이라 총 350을 회복할 수 있음. 그리고 좀 고렙 경기에서는 풍뎅이 소환이 이번에 버프를 받았으므로 크립트로드를 첫 영웅으로 사용하는 플레이어에게 매우 흥미로운 아이템이 될 것임.


Neutral 광장은 중립국이 답

Beastmaster (스킬버프)야숚


Summon Bear mana cost reduced from 125 to 100.

Developers’ notes: At the highest level of play, the Beastmaster has fallen off in usage over time. While we believe this is primarily due to changes in the meta, we want to give a boost to an ability that was underutilized even when Beastmasters roamed freely. In particular, a level 2 Beastmaster starting at full mana that constantly uses their summon abilities when off cooldown would now be able to summon an additional Quilbeast when paired with Summon Quilbeast or an additional bear when paired with Summon Hawk.

곰 소환 마나 소모량이 125에서 100으로 감소

개발자 알림 - 높은 수준의 경기에서 비마는 쓰임새가 많이 줄었음. 메타가 바뀌어서 그런 거라고 생각하고 있는데 비마 사용율이 높았던 시절에도 잘 안쓰던 이 기술을 버프하면 더 잘 나올 수 있을 거라고 생각함. 특히 2렙 비마가 쿨타임 때문에 마나가 항상 풀이었고 멧돼지 소환하면서 곰도 소환할 수 있는 선택지를 주는 것이 좋다고 생각함.


Pit Lord (스킬버프)핏로드


A unit afflicted by Doom now has its movement speed slowed by 50%.

Added two new data variables in map editor: Movement Speed Factor, Maximum Creep Level.

Developers’ notes: The Pitlord has come quite far in recent times, becoming something more than just a super niche pick for styling on opponents. With looking over ultimate abilities we want to give this one a little more of a boost to reduce the ability of an opponent to run away an afflicted unit to somewhere more secluded or even favorable. We also surfaced a long-hidden variable that controls the maximum creep level that can be afflicted with Doom. While this doesn’t impact competitive multiplayer, it should be helpful for custom game creators.

둠이 걸린 유닛은 이제 이속이 절반으로 느려짐

개발자 알림 - 핏로드는 최근에 좀 많이 나옴. 상대방 스타일에 맞춤으로 틈새 공략법으로 활용됨. 핏로드에게 주어진 궁극기의 경우 이 능력이 걸린 유닛이 도망치는 능력을 감소시켜서 더 매력적으로 됨. 그리고 둠을 걸 수 있는 최대 크립 레벨을 조정할 수 있도록 하여 커스텀 지도 제작자에게 활용할 수 있도록 함.


Firelord (궁버프)파로​


Volcano eruption waves decreased from 8 to 5. Wave interval reduced from 5 seconds to 3 seconds. Increased building damage factor from 2 to 3. No longer affects friendly units/structures.

Developers’ notes: We believe the main issue with Volcano is that it is too unreliable and too balanced around its maximum damage output, which is unrealistic for a channeled ultimate. These changes reduce the overall damage potential of the Volcano in exchange for being much more reliable and hitting much faster. Removing the ability for it to affect friendly units should also make Volcano more viable in combat. No more praying to Ragnaros for the flaming boulders to miss one’s own units!

궁극기인 화산 분출이 8회에서 5회로 감소하였으며 각 분출 시간 간격이 5초에서 3초로 줄어들었음. 건물에 주는 데미지 계수가 2에서 3으로 증가하였으며 이제 더이상 아군 유닛과 건물에 영향을 주지 않음.

개발자 알림 - 궁극기가 좀 별로였다는 문제가 있었음. 이번 변경으로 궁극기가 좀 더 쓸모있어질 것이라고 생각함. 이제 아군 유닛과 건물에 영향을 주지 않기 때문에 전투에서 더 많이 쓰일거임. 이제 아군 유닛 잃지 않게 해달라고 라그나로스한테 기도 안해도 될듯.


Naga Sea Witch (궁버프)나가 이 바다마녀야


Tornado Random wander behavior removed. Mana cost reduced from 200 to 125. Duration reduced from 40 seconds to 20 seconds. Close building damage per second increased from 50 to 100. Far building damage per second increased from 7 to 14.

Developers’ notes: Much like the other channeled ultimates in this update, we believe a main issue with this ability was that getting value from the spell took too long compared to its opportunity cost. So, the damage has been increased and duration decreased overall. The mana cost was also reduced as the Sea Witch can be one of the more intensive mana users, which could greatly crowd out the opportunity to cast this ultimate spell. In general, players should always feel in charge of their units and that their units will follow orders to the letter. The random wander, while visually rather cool, goes against this principle and generally made the spell require too much micromanagement when compared to the payoff it provided.

궁극기가 지 맘대로 움직이던 거 없엠. 마나 소모량이 200에서 125로 감소함. 지속시간이 40초에서 20초로 줄어듬. 가까운 건물에 주던 피해량이 초당 50에서 100으로 증가함. 멀리있는 건물에 주는 피해량이 7에서 14로 증가함.

개발자 알림 - 다른 채널링 궁극기와 마찬가지로 이 궁극기의 문제점은 마나 소모량에 비해 매우 오랫동안 유지해야 한다는 점이 문제였음. 그래서 피해량은 높이고 지속시간은 줄였음. 마나 소모량도 역시 줄여서 더 자주 쓸 수 있게함. 보통 플레이어들은 언제나 모든 유닛이 자기가 조종한 대로 움직이기를 원함. 지 멋대로 움직이던 점은 보기에는 좀 멋있을지도 모르지만 이런 중요한 기초 명제를 어기는 것으로 너무 많은 컨트롤을 요구함.


Blue Dragon Whelp, Blue Drake, and Blue Dragon

파랭이 용가리들


Added a passive icon indicating that the unit has an attack that slows targets.

Unit tooltip updated to mention that these units have a frost attack.

Developers’ notes: This is a quality of life change. We want to clarify that these units indeed have a frost attack.

공격할 때 느려지게 한다는 패시브 아이콘을 추가함. 유닛 설명에 이 유닛이 냉기 공격 능력이 있다고 수정함.

개발자 알림 - 삶의 질이 바뀜. 우린 이 유닛의 능력을 명확하게 하고 싶었음.


Items 아이템 변경점


Potion of Greater Mana mana restored reduced from 300 to 250.

대형 마나 포션 회복량이 300에서 250으로 줄어듬.


Potion of Mana mana restored reduced from 150 to 125. Gold cost reduced from 200 to 150.

마나 포션 회복량이 150에서 125로, 가격이 200골드에서 150골드로 감소함.


Developers’ notes: We want to reign in the power of the Potion of Greater Mana and, at the same time, experiment a bit with the regular Potion of Mana. Currently seen as an emergency item, this change makes it slightly more gold-efficient and aligns its gold price with that of Potion of Healing, making them more of a direct comparison.

개발자 알림 - 우리는 대형 마나 포션의 영향력을 줄이고 싶었으며 동시에 보통 마나 포션도 조절함. 현재 이 변경점이 좀 더 비용 효율적인 변화로 힐링 포션과 형평성이 맞는 것 같음.


Red Drake Egg Removed from default level 5 charged item drop list.

레드 드레이크 알이 5렙 소모 아이템에서 없어짐

Blue Drake Egg is a new level 5 charged Item that summons a Blue Drake for 180 seconds, with 1 Charge.

블루 드레이크 알이 새로운 5렙 소모 아이템으로 추가됨. 지속 시간은 180초이며 1회 사용임.


Talisman of the Wild removed from default level 5 charged item drop list.

와일드 탈리스만이 5렙 소모 아이템에서 없어짐

Idol of the Wild is a new level 5 charged Item that summons a Furbolg Tracker for 180 seconds, with 1 Charge.

Idol of the Wild가 새로운 5렙 소모 템으로 추가됨. 지속 시간은 180초이며 펄볼그 추적자를 소환함. 1회 사용임.


Developers’ note: Among the level 5 charged items, there are clearly two less desired items among them, the Talisman and the Red Drake Egg. In both cases, the summoned units provide only a bit of damage and some tanking ability while still providing the opponent experience for their destruction. We want to keep the coolness of having items that call forth creatures but change what was brought in. With the Blue Drake providing a frost breath attack and the Furbolg Tracker bringing Faerie Fire, these two units now align with the Rock Golem and Fel Stalker by providing utility in addition to damage and tanking.

개발자 알림 - 5렙 소모 아이템 중에서 탈리스만과 레드 드레이크 알이 제일 별로였던 것이 사실임. 두 경우 데미지만 줄 수 있고 일정 탱킹만 할 수 있었음. 우리는 이 아이템들이 좀 더 좋았으면 좋겠음. 파란 용가리는 냉기 공격이 있고 펄볼그 추적자는 페어리 파이어 능력이 있음. 락골렘이나 펠 스토커처럼 스킬이 있는 애로 함.


Scroll of Restoration hit points restored reduced from 300 to 150.

회복 스크롤의 체력 회복량이 300에서 150으로 감소함.


Developers’ note: While the Talisman and Red Drake Egg may have been seen as the weakest of level 5 charged items, the Scroll of Restoration is undoubtedly the strongest. This is especially true for team games. Reducing the healing it provides down to be equal to a Scroll of Healing should help bring it down more to the level of other items in this tier.

탈리스만과 레드 드레이크 에그가 너무 약해서 빠졌다면 얘는 너무 사기임. 특히 팀게임에선 더 심함. 힐링 스크롤과 같은 양의 회복으로 줄이는 것이 이 레벨의 소모 아이템으로 적당할 것임.


Scroll of Animate Dead removed from default level 6 charged drop list.

애니메이트 데드 스크롤을 6렙 소모 아이템에서 제거함.

Scepter of Mastery is a charged level 6 item that takes permanent control of an enemy unit, with a Range of 600 and 1 Charge. Cannot be used on Heroes or creeps above level 5.

Scepter of Mastery가 이번에 6레벨 소모 아이템으로 들어왔음. 영구적으로 마인드 컨트롤 하는 것(참 스킬)이며 시전 거리 600에 1회 사용 가능. 영웅이나 5렙이 넘는 크립에는 사용 불가능.


Scroll of Resurrection removed from default level 6 charged drop list.

부활 스크롤이 6렙 소모 아이템에서 삭제됨.

Scepter of Avarice is a new Charged level 6 item that instantly kill an enemy unit, with a Range of 600 and 1 Charge. Gain gold equal to 75% of its cost. Cannot be used on Heroes or creeps above level 5.

탐욕의 홀이 이번에 새로 6렙 아이템으로 들어옴. 적 유닛을 즉시 사살하며 시전 거리 600에 1회 사용 가능. 그 유닛 금 가치의 75%를 얻음. 영웅이나 5렙이 넘는 크립에는 사용 불가능. (트랜스뮤트 스킬)


Developers’ notes: As with level 5 charged items, there were two that seemed to be weaker than the others for level 6 charged items. These scrolls only really worked when a battle was well underway with losses mounting. That means that their worth was hard to gauge while the summon items have far more flexibility. Keeping with the theme of charged items on this tier being ultimate abilities, we decided to bring in an analog for Transmute and Charm, which should be more directly comparable to bringing in a summoned unit by instantly denying one of your opponent’s units.

개발자 알림 - 5렙 소모 아이템처럼 약한 것 두개를 다른 것으로 대체하였음. 이 스크롤들은 다수의 유닛을 잃은 전투에서만 사용할 수 있었음. 이것은 소환 아이템이 더 유연하게 쓸 수 있다는 것을 의미함. 궁극적인 능력을 지녔다는 테마는 유지한 채 트랜스뮤트 스킬과 참 스킬로 골라서 새로운 아이템으로 만들었다.


Inferno Stone drop level increased from Level 6 Charged to Level 7 Artifact.

인페르노 돌은 이제 6렙 소모 아이템에서 7렙 희귀템으로 바꿈

Engraved Scale is a new Charged level 6 item, that summons a Blue Dragonspawn Overseer for 180 seconds, with 1 Charge.

Engraved Scale이 새로운 6렙 소모 아이템으로 추가되었다. 블루 드래곤스폰 오버시어를 180초간 소환한다.


Developers’ notes: Often cited as one of the most powerful items in the game and often the focal reason of level 6 charged items being too imbalanced for 1v1 is the Inferno Stone. We want to try moving it up a tier while replacing it with a new summon item to see if we can encourage higher usage of this category of items in map making while balancing out current team and free for all maps that utilize it. The Blue Dragonspawn Overseer acts a kind of defensive parallel to the Furbolg Ursa Warrior by providing an Endurance Aura and having the passive Evasion ability built in. Breath of Frost also gives it a good area of effect option similar to other summons in this tier.

개발자 알림 - 인페르노 돌이 1대1에서 너무 강하다는 문제가 있었다. 그래서 티어를 올리고 다른 새로운 소환 아이템을 만들었다. 블루 드래곤스폰 오버시어는 방어에 유리한 역할을 할 것이다. 인듀어런스 아우라와 회피 능력이 있을 것이다. 냉기의 숨결이 좋은 효과 범위가 있어서 다른 소환물과 비슷한 가치가 있을 것이다.


Non-Ladder 비 래더맵 변경점

Transportation Ship 수송선


No longer unloads instantly. Now has a 0.5 second delay, same as Zeppelins.

이제 즉시 모든 유닛을 내리지 않고 제플린처럼 0.5초의 딜레이가 있을 것이다.

Level reduced from 2 to 1.

유닛 레벨이 2에서 1로 감소했다.

Hit points reduced from 1500 to 900.

체력이 1500에서 900으로 감소했다.

Armor type changed from Heavy to Light.

방어 타입이 헤비에서 라이트로 바뀌었다.

Maximum charges at a shipyard reduced from 3 to 2.

조선소에서 가진 재고가 3개에서 2개로 줄었다.

Initial stock delay increased from 0 to 120.

처음에 재고가 입고되는 지연시간이 0초에서 120초로 늘어났다.

Stock replenish interval decreased from 110 to 30, same as Zeppelins.

재고가 재입고되는 지연시간이 제플린처럼 110초에서 30초로 줄었다.

Repair time increased to 30 from 25, same as Zeppelins.

수리 시간이 제플린처럼 30초에서 25초로 줄어들었다.


Developers’ note: While it is not used in any current ladder maps, we want to update this unit for nautically inclined map makers. In a number of community tournaments there have been some promising usage of Ships as a map feature, but they could use some tuning. The current stats for the transportation ship are geared towards usage in single player modes, which makes it a bit too overturned as an option for competitive multiplayer. The primary change here, however, is that units will unload one at a time rather than all at once, which gave the ship users too much advantage in pulling off aggressive maneuvers, especially for landing near an opponent’s base with siege damage units.

개발자 알림 - 현재 어떠한 래더 맵에서도 활용하고 있지 않지만 이 유닛을 업데이트 하고 싶었음. 많은 커뮤니티 토너먼트에서 배의 사용을 계획하고 있지만 좀 수정해야 했음. 현재 배의 스텟은 싱글 플레이 게임에 초점이 맞춰져있어 멀티플레이어 게임에서는 너무 성능이 좋음. 하지만 이번 첫 번째 변화로 한 번에 다 내리지 않고 한 유닛씩 내리므로 배 사용자에게 좀 더 유리해졌다고 할 수 있음.


Mercenary Camp Updates 용병 캠프 변경점


Another area we want to address within this balance patch is opening up a bit more map design options for our map making community. Mercenary Camps provide a way to both adjust how matchups play out as well as provide extra map variety. However, only the Lordaeron Summer camp has seen widespread use in the competitive scene. We have looked at all of the Mercenary Camps and adjusted their unit offerings to bring them more in line with the Lordaeron Summer mercenary camp, while also offering differing options of units/abilities provided. Additionally, many units had their costs and availability time adjusted. We’re trying out having two availability times to unify the Mercenary Camps a bit, by reducing the amount of numbers players have to memorize: short (120 seconds), medium (220 seconds), and long (440 seconds). It’s likely that further adjustments to unit offerings or the unit costs/availability will be needed, so we are interested in player and map maker thoughts on these changes.

이번 밸런스 패치에서 우리가 하고 싶었던 것 중 하나가 맵 제작 커뮤니티에 더 많은 선택권을 주려고 한 것임. 용병 캠프는 지도의 다양성을 제공해줄 수 있는 방법을 제시함. 그러나 로데론 여름 용병 캠프만이 널리 활용되고 있음. 우리는 모든 용병 캠프를 확인하여 로데론 여름 용병 캠프처럼 유닛을 조정하였으며 다른 유닛/능력 옵션도 넣었음. 우리는 용병캠프를 통합하여 플레이어가 외워야하는 것을 줄이기 위해 두 가지 가용성 시간을 가지려고 함. 초기 입고시간이 짧음(120초), 중간(220초), 김(440초) 이 세 단계로 간략화됨. 추후 추가적인 수정이 있을 수 있어 우리는 이번 변화에 대해 지도 제작자와 플레이어가 어떤 생각을 갖고 있는지 궁금함.


Mercenary Camp Composition 용병 캠프 구성

Lordaeron Summer 로데론 여름

Unchanged 바뀌지 않음


Cityscape / Dalaran 도시풍경 / 달라란

Unchanged 바뀌지 않음


Underground / Dungeon 지하 / 던전

Old: Kobold Geomancer, Burning Archer, Wildkin

New: Kobold Geomancer, Burning Archer, Wildkin, Frost Revenant


Ashenvale

Old: Satyr Shadowdancer, Furbolg Shaman, Thunder Lizard

New: Satyr Shadowdancer, Dark Troll Berserker, Dark Troll Shadow Priest, Giant Wolf


Barrens

Old: Centaur Outrider, Harpy Rogue, Razormane Medicine Man, Harpy Windwitch

New: Centaur Outrider, Quillboar Hunter, Centaur Archer, Harpy Windwitch


Black Citadel / Outland

Old: Fel Beast, Draenei Disciple, Voidwalker, Draenei Darkslayer

New: Bloodfiend, Draenei Disciple, Voidwalker, Skeletal Orc Grunt


Felwood

Old: Murloc Flesheater, Sludge Flinger, Satyr Soulstealer

New: Murloc Flesheater, Sludge Monstrosity, Satyr Shadowdancer, Spitting Spider


Icecrown Glacier

Old: Barbed Arachnathid, Blue Dragonspawn Meddler, Magnataur Warrior, Polar Furbolg Shaman

New: Ice Troll Berserker, Blue Dragonspawn Warrior, Tuskarr Healer, Unbroken Darkweaver


Lordaeron Fall

Unchanged


Lordaeron Winter

Old: Gnoll Overseer, Ice Troll Berseker, Ice Troll Trapper, Mud Golem

New: Ogre Mauler, Ice Troll Berserker, Ice Troll Priest, Mud Golem


Northrend

Old: Nerubian Warrior, Ice Troll Berserker, Frost Revenant, Nerubian Webspinner

New: Nerubian Warrior, Ice Troll Berserker, Frost Revenant, Nerubian Seer


Sunken Ruins

Old: Mur’gul Snarecaster, Makrura Snapper, Makrura Deepseer, Giant Sea Turtle

New: Mur’gul Snarecaster, Mur’gul Blood-Gill, Stormreaver Hermit, Skeletal Orc Grunt


Village / Village Fall

Old: Kobold, Murcloc Huntsman, Assassin, Kobold Geomancer

New: Kobold Tunneler, Kobold Taskmaster, Assassin, Kobold Geomancer


Mercenary Camp Units 용병 캠프 유닛 변경점


Assassin 암살자


Initial stock delay increased from 110 seconds to 220 seconds

Gold cost increased from 250 to 260

초기 재고 입고 시간이 110초에서 220초로 늘어남. 가격이 250골드에서 260골드로 늘어남.


Bloodfiend 


Initial stock delay increased from 0 seconds to 220 seconds

Max stock decreased from 3 to 1

Gold cost increased from 170 to 240

초기 재고 입고 시간이 0초에서 220초로 늘어남. 최대 재고 보유량이 3에서 1로 감소함. 가격이 170골드에서 240골드로 높아짐.


Blue Dragonspawn Warrior


Gold cost increased from 255 to 300

Lumber cost decreased from 30 to 0

가격이 255/30에서 300/0으로 조정됨


Burning Archer


Initial stock delay increased from 60 seconds to 220 seconds

초기 입고 시간이 60초에서 220초로 늘어남.


Centaur Archer


Initial stock delay decreased from 440 seconds to 120 seconds

초기 입고 시간이 440초에서 120초로 줄어듬.


Centaur Outrunner


Initial stock delay increased from 60 seconds to 220 seconds

초기 입고 시간이 60초에서 220초로 늘어남.


Dark Troll Berserker


Initial stock delay decreased from 440 seconds to 220 seconds

Gold cost decreased from 255 to 245

초기 입고 시간이 440초에서 220초로 줄어듬. 가격이 255골드에서 245골드로 조정됨.


Dark Troll Shadow Priest


Initial stock delay decreased from 440 seconds to 120 seconds

Gold cost decreased from 195 to 175

초기 입고 시간이 440초에서 120초로 줄어듬. 


Draenai Disciple


Initial stock delay decreased from 135 seconds to 120 seconds

Stock replenishment delay increased from 90 seconds to 110

Gold cost increased from 155 to 195

Lumber cost decreased from 15 to 10

초기 입고 시간이 135초에서 120초로 줄어듬. 재입고 시간이 90초에서 110초로 늘어남. 가격이 155/15에서 195/10으로 조정됨.


Giant Wolf


Initial stock delay decreased from 440 seconds to 220 seconds

Gold cost reduced from 255 to 215

Lumber cost reduced from 30 to 0

초기 입고 시간이 440초에서 220초로 줄어듬. 가격이 255/30에서 215/0으로 조정됨.


Gnoll Brute


Initial stock delay increased from 60 seconds to 120 seconds

Gold cost decreased from 215 to 140

Lumber cost decreased from 20 to 0

초기 입고 시간이 60초에서 120초로 늘어남. 가격이 215/20에서 140/0으로 조정됨.


Gnoll Warden


Initial stock delay increased from 180 seconds to 220 seconds

Gold cost decreased from 215 to 180

초기 입고 시간이 180초에서 220초로 늘어남. 가격이 215골드에서 180골드로 조정됨.


Harpy Windwitch


Initial stock delay decreased from 640 seconds to 440 seconds

초기 입고 시간이 640초에서 440초로 줄어듬.


Ice Troll Priest


Initial stock delay decreased from 440 seconds to 120 seconds

Gold cost decreased from 195 to 175

초기 입고 시간이 440초에서 120초로 줄어듬. 가격이 195골드에서 175골드로 줄어듬.


Kobold Geomancer


Gold cost decreased from 255 to 215

가격이 255에서 215골드로 줄어듬


Kobold Tunneler


Initial stock delay decreased from 440 seconds to 120 seconds

Gold cost decreased from 215 to 150

Lumber cost decreased from 20 to 0

초기 입고 시간이 440초에서 120초로 줄어듬. 가격이 215/20에서 150/0으로 조정됨.


Mur’gul Blood-Gill


Initial stock delay decreased from 440 seconds to 120 seconds

Gold cost increased from 105 to 195

Lumber cost increased from 0 to 10

초기 입고 시간이 440초에서 120초로 줄어듬. 가격이 105/0에서 195/10으로 조정됨.


Mur’gul Snarecaster


Gold cost increased from 215 to 265

Lumber cost increased from 20 to 30

가격이 215/20에서 265/30으로 조정됨.


Murloc Flesheater


Initial stock delay increased from 60 seconds to 120 seconds

초기 입고 시간이 60초에서 120초로 늘어남.


Nerubian Warrior


Initial stock delay increased from 60 seconds to 120 seconds

Gold cost decreased from 215 to 205

초기 입고 시간이 60초에서 120초로 늘어남. 가격이 215골드에서 205골드로 줄어듬.


Quillboar Hunter


Initial stock delay decreased from 440 seconds to 220 seconds

초기 입고 시간이 440초에서 220초로 줄어듬


Rogue


Initial stock delay increased from 60 seconds to 120 seconds

초기 입고 시간이 60초에서 120초로 늘어남.


Satyr Shadowdancer


Initial stock delay increased from 330 seconds to 440 seconds

Gold cost decreased from 255 to 200

Lumber cost decreased from 30 to 20

초기 입고 시간이 330초에서 440초로 늘어남. 가격이 255/30에서 200/20으로 조정됨.


Spitting Spider


Initial stock delay decreased from 440 seconds to 220 seconds

Gold cost increased from 215 to 235

Lumber cost increased from 20 to 30

초기 입고 시간이 440초에서 220초로 줄어듬. 가격이 215/20에서 235/30으로 조정됨.


Stormreaver Hermit


Initial stock delay decreased from 440 seconds to 220 seconds

Gold cost increased from 180 to 190

초기 입고 시간이 440초에서 220초로 줄어듬.

가격이 180골드에서 190골드로 증가함.


Tuskarr Healer


Initial stock delay decreased from 440 seconds to 120 seconds

Lumber cost decreased from 20 to 10

초기 입고 시간이 440초에서 120초로 줄어듬.

가격이 20나무에서 10나무로 줄어듬.


Unbroken Darkweaver


Gold cost increased from 255 to 320

Lumber cost increased from 30 to 50

가격이 255/30에서 320/50으로 증가함.


Voidwalker


Gold cost increased from 155 to 245

Lumber cost increased from 15 to 30

가격이 155/15에서 245/30으로 증가함.


Balance Related Bugfixes

버그 수정과 관련된 밸런스 변경사항


Makrura Deepseer creeps will no longer sometimes cease to react to enemy units when being attacked by a single unit or hero.

Developers’ note: As an interesting aside, this bug originates from the Summon Prawns ability. Like many abilities, Summon Prawns adjusts the behavior of the unit it is assigned to. Typically, this is for deciding when to cast an ability or who to target with it. While this bug only affects the Murkura Deepseer in multiplayer, this fix should also clear up some AI strangeness for units using it in custom games.

Makrura Deepseer 크립이 더이상 단일 유닛이나 단일 영웅에 공격받았을 때 가끔 반응하지 않던 것을 수정함.

개발자 - 버그는 사실 새우 소환 능력 때문에 생겼던 것이었음. 많은 다른 능력처럼, 새우 소환 능력은 그 유닛의 행동에 따라 적용함. 일반적으로 이 것은 언제 누구에게 시전할 지 결정함. 멀티플레이어에서 Makrura Deepseer이 영향을 받는 버그였음. 커스텀 게임에서 AI의 이상이 수정되었음.


Items can no longer be destroyed by projectiles while in a hero’s inventory.

Developers’ note: While we do want to keep the counterplay option of killing items as a means of denial, we want to address this specific strange behavior. Currently if a projectile is in mid-flight it will always do damage to an item, regardless of whether or not it was picked up. This felt especially strange when a high-speed hero would pick up an item, move away, and then suddenly lose the item because of slow moving projectiles landing at the item’s previous location. Additionally, this behavior now matches how units picked up by a Zeppelin functions.

영웅 인벤토리에 있는 아이템이 더이상 원거리 공격으로 파괴되지 않음.

개발자 - 디나이 수단으로 아이템을 파괴하는 플레이는 유지하고 싶은데, 우리는 특정 이상 행동에 대해 다루고 싶다. 현재 발사체가 아이템에 데미지를 줄 때 항상 중단으로 향하는데 영웅이 집어들었는지 아닌지와는 무관하다. 특히 빠른 이속을 가진 영웅이 아이템을 잡고 이동하였을 때 이상한 점이 갑자기 아이템이 사라질 때가 있는데 이는 발사체가 느리기 때문이다.(핀드 같이 느린 원거리 공격을 말하는 듯) 이제 이 기능은 제플린이 유닛을 태우는 것과 같은 행동으로 간주한다.


Maps 지도 변경점

Map Pool Rotation 로테이션 변경점

1v1


Removed: Dalaran 달라란이 1대1 로테이션에서 제외됨

Added: Brightwater Oasis 브라이트워터 오아시스가 1대1 로테이션에 추가됨


Developers’ note: Brightwater Oasis contains a new interesting map feature. Each side of this map will have 1 Goblin Merchant and 1 Goblin Laboratory, but each will spawn in one of two locations. This adds an interesting wrinkle to adjusting one’s creeping and attack routes based on map conditions. These locations are linked and symmetric so there shouldn’t be balance concerns around one player having a shorter distance to a shop than the opposing player.

개발자 - 브라이트워터 오아시스는 새로운 기능이 있는 맵이다. 이 맵의 각 부분에 고블린 상점과 연구소가 하나씩 있지만 각각 두 위치에서 하나씩 생길 것이다(플레이 할때마다 두개가 서로 바뀔 수 있다는 뜻). 그래서 사냥을 하거나 공격 루트를 설정할 때 새로운 고려 요소로 작용할 것이다. 각 방향별로 대칭으로 작용할 거라서 밸런스 문제를 걱정하는 사람들을 아닥하게 만들 수 있다?


2v2


Removed: Phantom Grove LV 팬텀 그루브 래더 버전 제외

Added: Circle of Fallen Heroes 서클 오브 폴른 히어로스 추가



3v3


Removed: Rolling Hills

Added: Guardians



4v4


Removed: Banewood Bog LV

Added: Northern Felwood


Free For All


Removed: Mur’gul Oasis LV

Added: Greenville Woods



Map Updates 맵 변경점

Terenas Stand LV 

테레나스 스텐드 래더 버전


Critters added to the map 

동물이 추가됨


Twisted Meadows

뒤틀린 뭐시기


Green Gnoll camps near player start locations now has an additional level 1 Gnoll and the Gnoll Brute drops a level 1 power-up item.

시작 지점과 가까운 녹색 놀 지역에 레벨 1짜리 놀을 추가하였고 놀 부르트가 이제 1렙 영구 아이템을 드랍함.

Developers’ note: We want to make taking the Gnoll camp feel a little more rewarding. It also hits a breakpoint where a single hero can reach level 3 by creeping the Gnoll camp and two yellow camps outside the ‘front’ of each starting location. Previously, two start locations could do this, but the other two would result in a hero just slightly short of level 3.

놀 캠프가 좀 더 가치있어지길 원함. 단일 영웅 플레이를 할 때 3레벨을 달성하려면 놀 캠프와 노란색 캠프 두 곳을 가면 됨. 예전에는 3렙에 조금 못미쳤음


Echo Isles

메아리 섬


Added extra trees and doodads behind the south west expansion to address instances of player units getting stuck in unpathable locations after using a Scroll of Town Portal.

남서쪽(7시) 확장지역 뒤쪽에 나무와 구조물을 추가하여 타운 포탈 스크롤을 썼을 때 갈수 없는 곳에 갇히는 유닛이 생기지 않도록 함.

Filled in various pathing holes around the outer edges of the map.

지도 가장자리에 다양한 경로 구멍을 메움.


Developers’ note: While it was uncommon for players to get their units stuck behind the southwest expansion location, and stuck units could be freed through destroying trees, we want to solve the issue more directly.

개발자 - 남서쪽 확장 지역에 유닛이 갇히는 경험은 별로 없었지만 나무를 파괴해야 탈출 시킬 수 있었으나 지금은 직접 해결하였음.



Sanctuary LV 생츄어리 래더버전


Critters added to the map

동물을 추가함.

Removed 2 Apprentice Wizards from the north and south red camps. Reduced the item drop from the Ogre Magi from level 6 Charged to level 5 Charged.

북쪽과 남쪽의 빨간 크립 캠프에서 어프렌티스 위자드 두기를 제거함. 오우거 마기가 드랍하는 아이템의 레벨을 6렙 소모템에서 5렙 소모템으로 너프함.


Developers’ note: There was feedback that the Ogre Magi at the map’s north and south middle red camps were a bit too easy to pull away and kill in the early game. This would result in a powerful level 6 Charged item being dropped early on which could make rush strategies overly strong. To address this, we reduced the level of the item while making the camp slightly easier overall to reflect the lower level of item dropped.

개발자 - 쉬운 사냥 난이도에 대비하여 오우거 마기가 드랍하는 아이템이 너무 강력하다는 피드백이 있어서 더 낮은 아이템으로 바꾸고 사냥 난이도도 하향했다.


Twilight Ruins LV 황혼의 잔해 래더버전(맞나?)


Removed a Skeletal Grunt and replaced it with two Burning Archers at each of the middle red creep camps.

중간 빨간 크립 캠프에서 스켈레탈 그런트를 두 마리의 버닝 아처로 대체하였음.


Developers’ note: Previously these creep camps lacked any anti-air elements other than Death Coil. This gave players who rushed to air units, Undead especially, a bit too much of an advantage when creeping. This change should make these camps require more time and investment to take down.

개발자 - 이 크립 캠프는 대공 능력이 데스 코일 외에는 없었음. 공중 유닛을 갖춘 플레이어, 특히 언데드에게 이 사냥은 너무 유리했음. 이번 변화로 이 크립 캠프를 정벌하려면 추가적인 투자가 필요할 것임.


User Interface 인터페이스

Team-colored healthbars are no longer “On” by default for new users.

팀 색깔 체력바 적용이 더이상 기본으로 켜져있지 않음.

Please note: These PTR Patch Notes are a work in progress and will be updated with further changes before the release of Patch 1.32.6.

7 Comments
6 LiBerTyMon 05.21 14:50  
대  격    변
9 누트론 05.21 15:38  
멋진 번역입니다. 감사합니다
번역 감사합니다!
블쟈가 이번엔 선크로를 좀 보고 싶은 모양이네요
그런데 네크로맨서는 롤백된 이후로 기억상실증이 온 건지 다시 안 건드리네요 ;;
3 사무로 05.21 16:39  
굿!!
26 ShowmethePath 05.21 17:27  
좋은 번역 감사합니다
12 무삭제 05.21 19:46  
워3 운영진들은 왜 궁극기가 안쓰이는건지에 대한 고찰을 전혀 안하는건가요?

사실 파시어의 어쓰퀘이크는 상대 유닛에게 데미지를 줄수 없기 때문에 안쓰는 거지 레이더 테러만 하는 오크한테는
개사기 스킬에 속하는 편이여서 더더욱 개사기로 변할 텐데(지속적으로 하는 것으로 보면 리치의 D&D보다 효율이 좋다고 생각함)
나가씨위치 토네이도를 마치 소환물처럼 소환 시켜놓고 나가씨위치도 공격이 가능 할 수 있게끔, 또는 토네이도 이동속도를 빠르게 해야하는 쪽으로 가야 플레이어들이 사용 할 수 있을것 같고
데나 궁극기는 소환 된 시체를 무적으로 하지말고 피 회복량을 초당 100 이런식으로 해서 총알 받이 용으로 만들어야 사용 하지 않을까요?

궁극기는 궁극기 다워야 하는건데 단순 마나량으로 접근하는건 진짜 애정없어 보임
2 Fusim 05.21 23:36  
뻘소리지만 스타크래프트 리마스터도 이렇게 밸패 했어야 해요.

루머나 소문으로 듣기로는(확실치 않지만) 전 프로들에게 의견수렴 했을 때 프로들이 바뀌는 거 싫다고 밸패를 전혀 하지 않고 있죠.

당장 보는 사람이나 하는 사람이 좋을 지는 몰라도 게임은 계속 안변하면 고여서 썩을 뿐이죠.

다른 건 차치하고 롤과 블자모든게임 패치 비교해도 롤이 많을 것 같다는 생각이 드네요.
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